Tripletex logo

For deg med prosjektregnskap eller mange ansatte

Tripletex er et av regnskapsprogrammene vi benytter. Det er et bra regnskapspsprogram, som passer til mellomstore bedrifter; og spesielt de som har behov for å splitte opp inntekter og kostnader gjennom prosjektregnskap, og/eller for selskaper som har en del ansatte og dermed lønnskjøringer. Programmet er nettbasert og trenger ikke installeres. Tripletex legger opp til at du som kunde kan gjøre noe av jobben selv, om du ønsker det. De av kundene våre som bruker Tripletex fakturerer selv. Videre har hver kunde en egen dedikert innboks i regnskapssystemet og til denne sender de alle sine bilag elektronisk; gjennom opplastning fra datamaskin, via epost eller med app på mobiltelefon.

En kort oppsummering av hvordan vi kan hjelpe deg med Tripletex og ditt regnskap er som følger:

  1. Du fakturer selv i programmet
  2. Du sender inn alle dine bilag elektronisk til programmet
  3. Vi fører ditt regnskap

Om du som kunde heller ønsker å gjøre mer av regnskapet ditt selv, er ikke det noe problem for oss. Kontakt oss i dag for å finne ut hvordan vi best kan samarbeide i Tripletex.

Om du synes denne korte oppsummeringen er nok og nå ønsker å snakke med en kundekonsulent hos oss, legg igjen navn og telefonnummer så tar vi kontakt med deg, eller ring oss på 24 02 21 02 (#1).

Ønsker du å teste Tripletex gratis i 14 dager trykk her.

Om du ønsker litt mer informasjon, kan du lese videre:

Fakturering i Tripletex

Å fakturere i Tripletex er veldig enkelt og gjør at de utfakturerte salgsinntektene dine blir bokført i programmet automatisk. Mange av de som blir kunde hos oss har tidligere brukt «gratis» faktureringssystemer på nett. Det man kanskje ikke tenker over er at disse fakturaene da må bokføres som salgsinntekt i et annet regnskapsprogram, manuelt, etterpå. Dette tar naturligvis mer tid og koster dermed mer enn nødvendig. Dette er grunnen til at det som regel lønner seg å velge et regnskapsprogram du kan fakturere i, og som bokfører utfaktureringene automatisk.

Om du akkurat har etablert ditt foretak er det viktig å huske på momsreglene (moms/MVA/merverdiavgift). Selv om du driver virksomhet som faller inn under disse, må du huske at de første 50.000 kr ikke skal faktureres med moms.

Er du usikker på om din virksomhet er momspliktig kan du kontakte skatteetaten her. Lurer du på hvordan du kan momsregistrere ditt foretak kan du klikke her.

Så hvordan fakturer man i Tripletex? Det kan du se en video på her:

Bevis for transaksjonene dine

Alle transaksjoner i bedriften din må dokumenteres med et bevis, i regnskap kalt bilag; det kan være seg en faktura fra en leverandør eller en kvittering fra et kjøp i en butikk. Mange av våre kunder har hverken interesse av, tid, eller kompetanse til å holde på med sitt eget regnskap. Alt de ønsker er at det skal være enkelt og at det blir riktig. Disse kundene sender oss bare bilagene sine hver måned, noe som kan gjøres på tre ulike måter; gjennom opplastning på datamaskin, med epost, eller via app på mobiltelefon.

Nettbutikk

Noen av våre kunder har nettbutikk, eller ønsker seg dette. Tripletex legger opp til integrasjon med enkelte nettbutikk-plattformer. En slik integrasjon gjør at nettbutikken og Tripletex «snakker» sammen, noe som igjen reduserer den manuelle arbeidsmengden. Nettbutikker du kan integrere til regnskapssystemet Tripletex er den norske leverandøren http://24nettbutikk.no/, og de mer internasjonale aktørene Woocommerce, Magento og MyStore.

Bank

I tillegg til bilagene dine trenger vi også kontoutskrift fra foretakets konto(er) hver måned. For å gjøre det enklere har Tripletex her en integrasjon mot de fleste banker. Om du har satt opp denne integrasjonen vil vi automatisk få den informasjonen vi trenger fra banken og du trenger ikke sende inn bankutskrifter manuelt.

Å bokføre selv i Tripletex

Noen få kunder ønsker å føre regnskapet sitt selv. Da er det veldig viktig at man selv tar stilling til hvor interessert man er i regnskap, og om man har tid til å gjøre denne jobben. Man må da også regelmessig holde seg oppdatert på relevante lover og regler. Av de kundene som kommer til oss etter å ha ført selv, starter ofte kundeforholdet med at vi må ga tilbake i tid og rydde opp/korrigere det kunden selv har gjort. Dette gjør at kostnaden for regnskap ofte blir høyere enn hva den hadde blitt dersom vi hadde gjort hele jobben riktig fra starten av.

Det kan selvfølgelig virke fristende å spare penger på å føre sitt eget regnskap. Problemet blir veldig ofte at du som kunde bruker veldig mye tid i å sette deg inn i hvordan regnskap, regnskapsprogrammet og lovverket fungerer. Du må derfor stille deg spørsmålet om det er mer gunstig totalt sett at du som bedriftseier bruker tiden på å skaffe nye kunder til selskapet ditt, og heller la noen andre, som er eksperter på det, gjøre regnskapet ditt.

For noen kunder er aktiviteten i selskapet så liten så de ønsker å gjøre en del selv, og det er greit for oss. Det vi ser fungerer best da er at kunden «kladder» alle utgiftene sine. Da kan vi kontrollere om det som er gjort er riktig i stedet for å måtte rydde opp i det som har blitt ført feil. For mer informasjon hvordan dette fungerer kan du kontakte oss.

Målet vårt er å gi kundene våre verdi slik at de ønsker å bli hos oss lenge. Om du legger igjen navn og telefonnummer vil en av våre kundekonsulenter snart kontakte deg for en hyggelig og uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg med Tripletex.